Aranżacja i wykonanie ekspozycji i wyposażenia Centrum Nauki i Techniki w Łodzi

Aranżacja i wykonanie ekspozycji i wyposażenia Centrum Nauki i Techniki w Łodzi

Cel projektu

Wprowadzenie do obiektu EC-1 Zachód trzech wystaw stałych i poprawa kompetencji kulturowych.

Zakres projektu

Prace w ramach projektu objęły w szczególności:

  • zaprojektowanie, wykonanie, dostarczenie, montaż oraz uruchomienie wszystkich elementów ekspozycji,
  • zaprojektowanie, wykonanie, dostarczenie, montaż oraz uruchomienie serwerowni wraz z niezbędną infrastrukturą teleinformatyczną,
  • dostarczenie, montaż, instalację oraz uruchomienie sprzętu,
  • zaprojektowanie, dostarczenie, instalację, wdrożenie oraz uruchomienie SEC,
  • integracja SEC z istniejącym system zarządzania budynkiem poprzez zapewnienie jego interoperacyjności,
  • zaprojektowanie, dostarczenie, instalację oraz uruchomienie gry strategicznej zewnętrznej,
  • zaprojektowanie, stworzenie i dostarczenie systemu identyfikacji wizualnej ekspozycji,
  • zaprojektowanie i zagospodarowanie przestrzenne strefy wejścia,
  • zaprojektowanie, stworzenie, instalację oraz uruchomienie portalu internetowego,
  • zaprojektowanie, stworzenie i dostarczenie materiałów promocyjnych,
  • wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych niezbędnych dla funkcjonowania ekspozycji w zakresie szczegółowo opisanym w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU), dostępnym na stronie www.bip.ec1lodz.pl.

W ramach projektu zaplanowano stworzenie w Centrum Nauki i Techniki w Łodzi nowoczesnej, interaktywnej wystawy, prezentującej dorobek kulturowy ludzkości, w tym naukowy, przy wykorzystaniu skansenu urządzeń elektrowni oraz nowych eksponatów.

W ramach projektu powstała interaktywna wystawa stała, obejmująca 3 ścieżki: Przetwarzanie energii; Mikroświat-Makroświat; Rozwój wiedzy i cywilizacji. Pozwala to z jednej strony na dywersyfikację i zapewnienie satysfakcji zróżnicowanym grupom docelowym, z drugiej zaś strony daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału miejsca (zarówno technicznego, jak przestrzennego). Integralnym elementem zwiedzania ekspozycji jest samodzielne poszukiwanie wiedzy, eksperymentowanie oraz interakcja: zwiedzający – ekspozycja. Dzięki temu powstała bogata oferta umożliwiająca naukę poprzez zabawę i eksperyment.